28 Ocak 2014 Salı



Çok zor sandıklarımız: ekmek ve yoğurt 

(ı-ıh çok kolay!)

vol 1: ekmek

Yukarıda fotografını gördüğün yumuşacık ekmekle başlamak istiyorum: 

1paket hazır kuru mayanın 1/3 ü (5yemek kaşığı yoğurt suyu& ılık su karışımıyla 15dk kadar mayalandı)
8 yemek kaşığı organik tam buğday unu (elendi)
1 avuç kadar organik ay çekirdeği içi
1 yemek kaşığı mavi haşhaş tohumu
5 yemek kaşığı zeytin yağı
1 paket kuş üzümü
1 avuç kuru üzüm
3 adet kuru incir (küçük doğrandı)
1 portakal kabuğu rendesi
1 tutam tuz
1 avuç kadar ruşeym
1 avuç kadar yulaf kepeği
1 organik yumurta 


Önce kuru malzemeleri  ve portakal kabuğunu iyice karıştırdım. Islaklığı, yapışmayı  sağlayacak olanları da ekleyip iyice yoğurdum. (Malzeme cinsine göre oranlar tutmayabilir o yüzden en önemlisi hamurun ele yapışmayacak kıvama gelmesi. Çok yumuşak değildi hamur. Yoğurduğum kabın içinde sıcak ortamda 35dk kadar üzeri kapalı olarak bekledi. Bu sürenin sonunda gazını çıkarmak için birkaç kere daha yoğurdum, rulo haline getirdim ve evvelden zeytinyağı ile yağladığım fırın kabının içine koyup yine sıcak ortamda 20dk kadar daha beklettim. İkinci beklemede de kabardı. Keskin bir bıçağın ucu ile üzerine incecik bir çizgi çektim. 
Sonra 200 derecede ısıttığım fırına attım ve 20 dk kadar sonra hazırdı :) Bu kadar kolay. Hemen çıkartıp, fırın kabının üzerini nemli mutfak havlusu ile örttüm. Öylece bıraktım. 

Hava güneşliydi bugün İstanbul'da. Soğuk da sayılmazdı. Yine de sıcacık giyindik. ErgoBaby'yi sırta taktık veeee.....

Gezmeye gittik oğlumla. Vapurda martılara simit attık. İş Bankası Yayınları'na uğradık. 3 kitap aldık 2sini ödedik :) Tüm çocuk kitaplarında kampanya varmış. (3 boyutlu eğlenceli çiftlik kitabının birkaç boyutunu yırttı bile oğlum!)  Yanyalı'da yemek yedik. Karaköy'den balık aldık, gelir gelmez fırına attık.... Evde miss kokulu ekmek de hazırdı... Birazdan yeriz ;)

Sevgiyle
Gizmo&Cano





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder